from this blog
    please contact us first....

Check these weblogs

Stuck Mojo-The Great Revival review cd
    Stuck Mojo-The Great Revival

<![CDATA[]]>

Tezamen met Rage Against The Machine, Urban Dance Squad en in iets mindere mate Clawfinger wordt het uit Georgia afkomstige Stuck Mojo unaniem beschouwd als een pionier in het cross-over genre. Met een uitgebalanceerde mix van hiphop en metal, drijvend op een voedselrijke bodem van hevig op distortie gestoelde gitaarpartijen en agressieve rap vocalen, werd de wereld in een mum van tijd murw geslagen middels albums als Snapping Necks en Pigwalk, uitgebracht in respectievelijk 1995 en '96. Tours met ondermeer Life Of Agony,Type O Negative en Machine Head volgden in het kielzog en zelfs het podium van Dynamo viel ten prooi aan de dadendrang van de toen goed geoliede machine van Stuck Mojo. Maar het succes hield niet aan, want in de vorm van een een rebelse zanger diende zich een kink in de kabel aan. De persoon in kwestie, Bonz, verkeerde geregeld onder de invloed van drugs, waardoor wrijvingen ontstonden met de andere leden. Als gevolg hiervan stond de band vanaf 2001 een aantal jaren op non-actief, maar het bloed kruipt daar waar het niet gaan kan en in 2005 werd de boel nieuw leven ingeblazen. Vreemd genoeg met Bonz weer in de gelederen. Southern Born Killers werd opgenomen, maar reeds ten tijde van de opnames werd duidelijk dat Bonzditmaal definitief het veld zou moeten ruimen. Zijn opvolger stond reeds klaar, namelijk Lord Nelson, een even omvangrijk als kleurrijk heerschap dat sinds het prille begin fan was en door vriend Bonz binnen was gehaald om achtergrondzang te verzorgen. Met hem aan boord werd The Great Revival opgenomen en het is een opmerkelijk werkstuk geworden. De felheid van weleer is nog wel aanwezig in een nummer als The Flood, maaranno 2008 klinkt Stuck Mojo door de introductie van funky elementen en southern invloeden anders dan men gewend is. Van de partij is ook Christy Cook die met haar prachtige stem in een aantal nummers een goed tegenwicht biedt aan het zware geluid van Lord Nelson en voor de nodige toegankelijkheid zorgt. Voorwaar een prima album dat overigens ontsierd wordt door de cover Country Roads van John Denver. Die hoort eerder thuis op een compilatie van een skihut cd dan op een metal album, maar een kniesoor die daar op let.